Pagani heeft zijn ultieme straatmodel openbaar gemaakt. De Zonda Cinque is vernoemd naar het aantal geproduceerde exemplaren. Ondanks de prijs van meer dan een miljoen euro zijn ze alle vijf reeds vergeven.

Over de Zonda Cinque is de afgelopen tijd veelvuldig gespeculeerd. Zo zou de AMG V12 maar liefst 750 pk gaan leveren. Dat het officiële vermogen met 668 pk wat lager uitvalt, kan echter nauwelijks een teleurstelling worden genoemd.

De Pagani Zonda Cinque heeft namelijk nog altijd maar 3,4 seconden nodig om vanuit stilstand naar 100 km/h te accelereren. De topsnelheid bedraagt meer dan 350 km/h. De remprestaties zijn even indrukwekkend. Met een snelheid van 100 km/h staat de Zonda Cinque na 2,1 seconden weer stil. Wie twee keer zo hard rijdt, moet rekening houden met een remtijd van 4,3 seconden.

De verbluffende prestaties komen onder meer tot stand door het bijzonder lage gewicht van de auto. Met een leeggewicht van 1.210 kilogram is de Zonda Cinque zelfs nog veertig kilogram lichter dan de Zonda F. Het uitlaatsysteem is gemaakt van titanium en de wielophanging bevat naast titanium ook magnesium. De motor is gekoppeld aan een sequentiële zesbak en hoewel een supersportauto natuurlijk nooit goed is voor het milieu, beweert Pagani dat de Zonda Cinque een lager verbruik heeft dan vergelijkbare supercars.