Spyker en Lotus intensiveren de bestaande samenwerking en gaan daartoe een officiële samenwerking aan. Met name op het gebied van ondersteltechniek kunnen de bedrijven op deze manier kosten besparen.

De eerste auto die zal profiteren is de C8 Aileron, die Spyker in Genève onthulde. Diverse componenten van dit model zullen bij Lotus vandaan komen. Ook de D8 Peking-to-Paris, de grote SUV die volgend jaar komt, krijgt diverse Lotus-onderdelen. Lotus zal deze componenten speciaal voor Spyker gaan ontwikkelen.

“We hadden de afgelopen vier jaar een vruchtbare samenwerking, dus we zijn tot de conclusie gekomen dat we deze samenwerking moeten uitbreiden”, aldus Victor Müller, CEO van Spyker. Ook de grote baas van Lotus, Mike Kimberley, is erg blij met de samenwerking.

Hij zegt: “We zijn blij dat Spyker ons kiest voor de mede-ontwikkeling van hun baanbrekende auto’s”. Hij geeft niet alleen Spyker een pluim maar is er van overtuigd dat Lotus het Nederlandse merk verder kan helpen: “Onze know-how op het gebied van ondersteltechniek zal Spyker helpen om zich te vestigen als dynamische speler van premium sportauto’s”.