De nieuwe 2,2-liter common rail turbodieselmotor die Mazda op de Salon van Parijs heeft gepresenteerd, maakt inderdaad zijn opwachting in de Mazda6. De 2.2 CiTD komt in twee varianten naar Nederland, één met 163 pk en de ander met 185 pk. De 140 pk sterke 2,0-liter CiTD blijft gehandhaafd.

De Mazda6 is met de komst van de nieuwe krachtbron nu leverbaar in drie benzinevarianten en drie diesels. Het nieuwe motorblok zal bovendien een nieuwe impuls geven aan de verkopen van de Mazda6, die sinds november 2007 op de markt is. Mede dankzij dit model noteerde het Japanse merk in 2008 een verkooprecord. In Europa zijn in totaal al 85.000 exemplaren van de Mazda6 verkocht.

Om een nog breder publiek aan te spreken, voegt Mazda de nieuwe 2,2-liter diesel aan het gamma toe. De krachtbron is verkrijgbaar in drie varianten, maar de Nederlandse importeur heeft er voor gekozen de lichtste versie, met 125 pk en 310 Nm, achterwege te laten. De 163 pk sterke variant kent een maximumkoppel van 360 Nm, terwijl de trekkracht van de 185 pk sterke uitvoering oploopt tot 400 Nm. Het verbruik is echter beperkt gebleven tot ongeveer 5,5 liter per honderd kilometer en de CO2-uitstoot ligt rond de 150 gram per kilometer. De emissie van roetdeeltjes wordt geminimaliseerd door een nieuw soort roetfilter.