Nadat de meeste 911-varianten al werden gefacelift is nu ook de Turbo aan de beurt. De uiterlijke wijzigingen zijn dus al bekend maar het belangrijkste nieuws vinden we onderhuids: de nieuwe 3,8 liter boxermotor met 500 pk vervangt de huidige 3.6.

Porsche geeft de 911 Turbo een bescheiden make-over, nadat eerst al de Coupé, Cabrio, Targa en de GT3 werden vernieuwd. De Turbo ontvangt dezelfde uiterlijke verfraaiingen als z’n minder krachtige broertjes. Net als de GT3 krijgt de Turbo de nieuwe 3.8 direct ingespoten motor achterin.

Bij de Turbo is de zescilinder uiteraard voorzien van een turbo waarmee het totale vermogen op 500 pk komt. Ook nieuw voor de Turbo is de zeven versnellingen tellende PDK-versnellingsbak met dubbele koppeling. Optioneel levert het Duitse sportwagenmerk nu ook schakelpaddles aan het stuur.

De vernieuwde 911 Turbo accelereert in 3,4 seconden van 0 naar 100 km/u, de topsnelheid bedraagt 312 km/u. Uiteraard is de 911 Turbo zuiniger dan z’n voorganger, met een gecombineerd benzineverbruik van 11,4 l/100 km (1 op 8,7). De CO2-uitstoot is met achttien procent teruggebracht ten opzichte van z’n voorganger. De vernieuwde 911 Turbo maakt z’n debuut op de IAA in Frankfurt in september en staat twee maanden later bij de dealer.

Update: ook de prijzen zijn inmiddels bekend. De Porsche 911 Turbo Coupé kost 204.900 euro en de Cabrio staat voor 220.250 euro in de prijslijst. Beide varianten zijn daarmee iets goedkoper dan voorheen.