De nieuwe 2.0 SCTi en de vernieuwde 2,0 liter dieselmotor vinden hun weg naar de Ford Mondeo. Dat betekent het einde voor de 2.2 TDCi diesel en de 2.3 en 2.5 benzinemotoren.

De nieuwe 2.0 Ecoboost benzinemotor die debuteerde in de vernieuwde S-Max en Galaxy vindt nu ook zijn weg naar de Mondeo. Deze turbokrachtbron produceert 203 pk bij 5.500 tpm en 300 Nm koppel tussen 1.750 en 4.500 tpm. De 2.0 vervangt de 2.3 benzinemotor maar tegelijkertijd verdwijnt ook de 2.5 turbo met 220 pk.

De Mondeo sprint met de nieuwe krachtbron in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 232 km/u. Voor de Wagon liggen deze waarden op 8,2 seconden en 227 km/u. De CO2-uitstoot bedraagt 179 g/km. Ford geeft een gemiddeld verbruik op van 7,7 l/100 km (1 op 12,9). Standaard levert het merk de 2.0 SCTi met de Powershift automaat met dubbele koppeling.

Ford heeft de 2,0 liter TDCi dieselmotor herzien en een nieuwe vermogenvariant met 160 pk toegevoegd. De tweeliter is er nu dus met 115, 140 en 160 pk. De 2.2 CDTi met 175 pk moet het veld ruimen. De prijzen van de vernieuwde uitvoeringen zijn ook al bekend. De Mondeo 2.0 SCTi is er vanaf 37.251 euro voor de vier- of vijfdeurs uitvoering en 38.651 euro voor de Wagon. De 2.0 CDTi met 160 pk staat voor respectievelijk 39.321 euro en 40.721 euro in de prijslijst. De overige prijzen blijven gelijk. De nieuwe uitvoeringen zijn per direct te verkrijgen bij de Ford-dealer.