Alfa Romeo logo

Fiat-topman Sergio Marchionne zegt dat er druk wordt gewerkt aan een strategisch plan voor Alfa Romeo. “We moeten realistisch zijn over de mogelijkheden.”

Fiat werkt op dit moment aan een strategisch plan voor het sportieve zustermerk Alfa Romeo. Fiat-topman Sergio Marchionne zegt dat hij weet dat er in het verleden veel fouten zijn gemaakt. Er is te veel geld gepompt in verkeerde doelstellingen. Fiat ziet een nieuwe toekomst voor Alfa Romeo maar dan moet er een goede koers worden uitgezet.

“We moeten realistisch zijn over de mogelijkheden van Alfa”, aldus Marchionne tegen journalisten in Detroit. Eerder zijn er fouten gemaakt met het uitzetten van een verkeerde strategie. “Alfa opereert in een zeer moeilijk marktsegment met sterke spelers.”

Fiat maakt binnenkort een beslissing of Alfa Romeo terugkeert naar de Amerikaanse markt. Marchionne benadrukt nog maar eens dat Alfa niet te koop staat. 2010 wordt een belangrijk jaar en de nieuwe Giulietta speelt daarin een sleutelrol. Het merk viert dit jaar z’n honderdste verjaardag.