Citroën C-Cactus

Naast de Picasso- en DS-modellijn komt Citroën met nóg een submerk, voor de ‘iPod-generatie’. Het zijn modellen voor mensen die design boven alles verkiezen.

Citroën presenteert op de autosalon van Parijs in oktober een nieuwe modellenlijn. Net als DS moet het nieuwe, nog naamloze submerk een jonge doelgroep aanspreken. Anders dan bij de DS draait het niet om een uitbundig ontwerp maar om clean design dat boven de functionaliteit van het model staat.

“Dit nieuwe submerk gaat voor een grote verrassing zorgen in Parijs. Het is uniek voor Citroën en breekt met alle tradities”, aldus designchef Jean Pierre Ploue tegen het Britse tijdschrift Autocar. Het is nadrukkelijk geen budget-lijn, ondanks de geruchten dat Citroën met een serie goedkope modellen zou komen in de toekomst.

Om een beeld te creëren bij deze nog vage omschrijving noemt Ploue de C3 Picasso als voorbeeld. “Als deze auto nu op de markt zou worden gebracht zou hij perfect passen in de nieuwe modellijn. De C3 Picasso is jong, innovatief en heeft een puur ontwerp.” We laten ons graag verrassen in Parijs, waar Citroën naast een conceptcar van het nieuwe submerk ook de nieuwe C4 laat zien.