Hyundai i20

Hyundai past de motoren en aerodynamica van de i20 aan voor een lagere CO2-uitstoot. De 1.2 en 1.4 benzinemotoren stoten 4 tot 5 g/km minder CO2 uit.

De Hyundai i20 is alweer twee jaar op de markt dus het is tijd voor wat kleine aanpassingen. Uiteraard hebben die als doel om de auto ‘schoner’ te maken. Hyundai doet dat door kleine aanpassingen in het motormanagement en wat aerodynamische wijzigingen. Een start/stop-systeem is nog een brug te ver voor het Koreaanse merk.

De wijzigingen zijn alleen van toepassing op de 1.2 en 1.4 benzinemotor, die respectievelijk 5 en 4 g/km minder CO2 uitstoten. De CO2-uitstoot van de 1.2 daalt van 124 g/km naar 119 g/km en de 1.4 stoot vanaf nu 129 g/km uit. Een schakelindicator moet de bestuurder erop attenderen zo vroeg mogelijk op te schakelen.

Naast het verlagen van de CO2-uitstoot brengt het Koreaanse merk nog wat kleine wijzigingen aan. De i20 krijgt net als de nieuwe iX35 blauwe – in plaats van rode – dashboardverlichting. Verder voegt Hyundai Bluetooth met spraakherkenning toe aan de optielijst. Of de prijzen ook veranderen is nog niet bekend.