Mini frist de Clubman, Cabrio en hatchback op. De auto krijgt enkele optische aanpassingen en er komt een nieuwe dieselmotor beschikbaar.

Mini kreeg de afgelopen tijd nogal wat nieuwe concurrenten om de oren. Tijd dus om de nodige wijzigingen door te voeren en de concurrentie opnieuw op een achterstand te zetten. Met het uiterlijk van de Mini was weinig mis dus daar zijn de wijzigingen beperkt.

Voor de echte spotters vermelden we hier de veranderingen op een rij: een hogere motorkap, nieuwe bumper voor en achter, een nieuwe luchtinlaat en achterlichten met LED-techniek. Ook levert Mini nieuwe lakkkeuren en nieuwe lichtmetalen wielen. Het interieur heeft gewijzigde bedieningspanelen voor airco en radio en nieuwe kunststoffen op het dashboard. Daarnaast krijgen de navigatie- en audio-systemen een upgrade.

Het grootste nieuws ligt onder de motorkap. Daar vinden we een nieuwe dieselmotor die door BMW is ontwikkeld. De krachtbron komt in twee vermogensvarianten, met 90 of 112 pk. BMW geeft een verbruik op van 3,8 l/100 km (1 op 26,3) en de CO2-uitstoot bedraagt 99 g/km. Mini levert de gefacelifte Cabrio ook als diesel. De vernieuwde Mini staat op 18 september in de showroom, de prijzen en precieze specificaties worden later deze zomer bekend gemaakt.