Na de Mondeo, Galaxy en S-Max krijgt nu de Kuga de beschikking over de vernieuwde 2.0 TDCi dieselmotoren. Ook de Powershift transmissie met dubbele koppeling vindt z’n weg naar de SUV.

Ford is lekker bezig met het vernieuwen van z’n dieselmotoren. Na de Mondeo, Galaxy en S-Max krijgt nu de Kuga de vernieuwde 2.0 dieselmotor, die op de autosalon van Genève in maart werd gepresenteerd. De 136 pk sterke 2.0 maakt plaats voor een uitvoering met 140 pk, die bovendien gezelschap krijgt van 163 pk sterke variant.

Vijftig procent van de dieselmotor is nieuw. Het verbruik en de CO2-uitstoot zijn omlaag gebracht met zo’n zes procent. De Kuga 2.0 TDCi met 140 pk stoot nu 156 g/km uit, 9 g/km minder dan het uitgaande blok. De sprint van 0 naar 100 km/u completeert de Kuga in 10,2 seconden. De 140 pk-variant is alleen als voorwielaandrijver leverbaar voor 34.164 euro.

Wil je vierwielaandrijving dan ben je aangewezen op de TDCi met 163 pk. Die heeft een CO2-uitstoot van 159 g/km, accelereert in 9,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u en houdt het bij 195 km/u voor gezien. Deze uitvoering kost minimaal 41.944 euro. In combinatie met de eveneens voor de Kuga nieuwe automatische zesbak met dubbele koppeling dient er minimaal 46.764 euro overgemaakt te worden. De nieuwe uitvoeringen zijn per direct te verkijgen.