Jeep bestaat in 2011 70 jaar en viert dat met 70th Anniversary Editions op bijna alle modellen. Op de autoshow van Detroit geeft Jeep het startsein voor het feestjaar.

“Het legendarische erfgoed en de mogelijkheden van Jeep hebben het merk tot een icoon gemaakt, welbekend en wereldwijd geliefd”, aldus Jeep CEO Mike Manley op de autoshow van Detroit. Het merk Jeep bestaat dit jaar 70 jaar en viert dat met speciale 70th Anniversary Editions.

De Compass, Patriot, Cherokee en Wrangler worden opgetuigd met 17 of 18 inch lichtmetalen wielen, 70th Anniversay-embleem én logo in de radio-display, geperforeerde lederen stoelen met Jeep-embleem en ‘chestnut’ stiksels, een speciaal instrumentarium en Berber vloermatten.

Voor de Cherokee komen daar verchroomde flankstrips, dakrails en kentekenplaathouder, een vernieuwd interieur met matchromen accenten en sierringen en aluminium instaplijsten bij. Dat laatste krijgt de Wrangler 70th Anniversary Edition ook, net als matchromen interieuraccenten. De prijzen van deze speciale edities worden pas later bekend gemaakt, de verkoop start eind maart.