BMW Vision ConnectedDrive

BMW richt in Genève z’n pijlen op de Vision ConnectedDrive Concept en de ActiveE – de elektrische 1 Serie. Nergens is een spoor te bekennen van het nieuwe i-merk.

BMW presenteerde vorige maand vol trots z’n nieuwe merk i, dat de Duitsers hangen aan elektrische auto’s in de toekomst. Op de autosalon van Genève is daarvan geen spoor te bekennen. “Op de autoshow van Frankfurt dit najaar pakken we flink uit met de i3 Concept”, aldus een woordvoerder van BMW.

Gelukkig heeft BMW genoeg ander interessant nieuws te melden. De conceptcar Vision ConnectedDrive ziet er spectaculair uit maar het gaat om de techniek. In dit geval niet om de aandrijving maar de manier waarop BMW internet en de auto denkt samen te brengen.

“De ConnectedDrive geeft techniek een gezicht. Internet kan het comfort, de infotainment en de veiligheid verbeteren”, aldus de PR-man van BMW. Hij voegt daaraan toe dat we binnen een paar jaar al diverse features terug gaan zien in productiemodellen. Een voorbeeld: de auto herkent de afspraak die je in de agenda van je telefoon hebt staan en start automatisch de routebeschrijving naar de plek waar je die afspraak hebt.

De BMW ActiveE, de elektrische 1 Serie, is de andere primeur bij BMW. De productie van de auto is gestart en de woordvoerder kan ons melden dat er een ‘behoorlijk aantal’ van de uitgebreide testvloot naar Nederland komt. Een behoorlijk aantal is in dit geval ‘meer dan twintig van de in totaal duizend stuks’. Deze auto’s worden niet verkocht maar ingezet als testauto bij fleetowners en belangrijke klanten.