Lagonda SUV Concept 2008

Sinds de presentatie van de Lagonda SUV in 2008 op de autosalon van Genève werd het steeds onzekerder of het merk Lagonda wel echt terug zou keren. Aston Martin heeft nu bevestigd dat de autobouwer hard werkt aan een terugkeer van het merk.

Lagonda komt als tweede merk naast Aston Martin op de markt. Door de herintroductie van Lagonda heeft Aston Martin de mogelijkheid om SUV’s te ontwikkelen die niet onder de Aston Martin-vlag vallen. De nadruk zal bij Langonda-modellen niet op sportiviteit liggen maar op luxe, comfort en ruimte.

Het zal niet bij een model blijven, zo heeft Aston Martin-topman Ulrich Bez tegen het Britse tijdschrift Autocar bevestigd. Het studiemodel dat drie jaar geleden werd onthuld in Genève zal niet de basis zijn voor het eerste model van Lagonda. Het ontwerp kreeg teveel negatieve reacties van het publiek.

Lagonda zal zich vooral richten op de Chinese en Russische markt omdat daar de vraag naar grote SUV’s het grootst is. Op dit moment zoekt Aston Martin naar technische en financiële partners om het Lagonda-project van de grond te krijgen. Bez geeft wel al een richtprijs op voor de Lagonda SUV, in Nederland zal de vanafprijs van de auto riant boven de 150.000 euro komen te liggen.