De 'betaalbare, simpele classic car met hedendaags comfort en veiligheid' van de Nederlandse Huet Brothers vordert gestaag. Tijd om een update te geven van de specificaties. 

Begin 2012 toonden de broers Paul en Tino Huet computertekeningen van de HB Coupé, de auto die eruit ziet als een jaren '50 racer maar onderhuids een moderne auto wordt. Op basis van de reacties hebben de Huet Brothers het ontwerp aangepast. De grootste verandering is het wegstrepen van de zescilinder BMW-motor. Die is vervangen door een viercilinder Duratec-krachtbron van 170 pk.

Samen met andere aanpassingen heeft dat geleid tot een gewichtsbesparing van 200 kg. Dat is mooi meegenomen voor een auto die snel moet kunnen rijden. De twee varianten bedoeld voor de weg, de Coupé Classic en de Coupé Road Racer, kunnen binnen 5 seconden 100 km/u rijden - vanuit stilstand. De motor wordt gekoppeld aan een 6-traps handmatig te bedienen versnellingsbak en de aandrijflijn wordt gecomplementeerd met een limited slip-differentieel. De ophanging aan de voorzijde bestaat uit een onafhankelijke 'double wishbone', achter uit een onafhankelijke multi-link verbinding. 

De HB Coupé heeft een zelfdragende structuur ('monocoque'), die uit drie over elkaar te schuiven lagen bestaat: de chassis plaat, een binnenlaag en een bodylaag. Dit helpt om voor, achter en opzij versterkte zones te creëren voor de veiligheid. Ook is een rolkooi geïntegreerd. Verder wordt de Coupé voorzien van ABS, ESP en airbags. Al de koolstofvezel onderdelen worden door de Brothers zelf gemaakt in hun werkplaats in Oegstgeest. De auto weegt slechts 800 kg. 

De auto, met 'old skool' uiterlijk, is 4.047 meter lang, 1.180 meter breed en 1.830 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2.472 meter. De Coupé is nu al te bestellen. Geïnteresseerden dienen 10.000 euro aan te betalen. Bij de start van de productie, in 2014, wordt nogmaals 30.000 euro gevraagd. De rest betaal je bij aflevering. De vanafprijs voor de wegvarianten - er verschijnt ook een Coupé Race voor op het circuit - ligt op 67.800 euro, exclusief belastingen. Daarmee is het niet de betaalbare auto als gehoopt. Je krijgt er wel een handgebouwde, klassiek ogende auto voor. Made in Holland.