Dealergroep Smeets ontvangt Klant Nr. 1-trofee

Dealergroep Smeets mag zich de meest klantvriendelijke Mercedes-dealervestiging van Nederland noemen. Directeur Math Smeets vertelt wat het geheim is. 

In het Louwman Museum in Den Haag is gisteren de Klant Nr. 1-trofee uitgereikt. Dealer Smeets uit Ittervoort werd niet alleen uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealervestiging in Nederland, ook won de Smeets-dealergroep nog eens vier individuele, gouden Klanttevredenheidsmedailles. 

In 2007 introduceerde Mercedes-Benz Nederland het programma 'Klant Nr. 1', waarbij iedere werknemer - of die nu in de showroom staat of in de werkplaats - getraind wordt alle diensten optimaal te verlenen. Klanttevredenheid wordt daarbij een structureel onderdeel van alle werkprocessen, de klant 'komt altijd op Nummer 1 te staan'. Klanten kunnen zelf aangeven, met digitale vragenlijsten, hoe zij dit ervaren en wat zij voor verbetering vatbaar vinden. 

Wat we doen, doen we in een keer goed. Die efficiency betaalt zich ook uit in een gunstig tarief

Die beoordeling leidt tot de jaarlijkse prijzenregen. Dit jaar ontving directeur Math Smeets van dealergroep Smeets - met vestigingen in Ittervoort, Maastricht en Heerlen - dus de trofee plus vier gouden medailles. Bij die gelegenheid onthulde hij het geheim van het bedrijf: "Bij alle vestigingen van Smeets draait het om passie en betrokkenheid van onze medewerkers - dát is de basis. Daarbij hebben we alle processen goed 'ingeregeld'."

Met dat laatste doelt Smeets niet alleen op het optimaal bedienen van klanten maar ook het efficiënt werken: "Wat we doen, doen we in een keer goed. Die efficiency betaalt zich voor de klant ook uit in een gunstig tarief." De dealer sloot af met de belofte 'dat we ons ook dit jaar maximaal inzetten om het hoge niveau minimaal te evenaren'.