Spyker B6 Venator

Spyker heeft bij de presentatie van zijn jaarcijfers bekend gemaakt dat de ontwikkeling van de productiemodellen van de B6 Venator en D8 Peking-to-Paris kan beginnen.

Spyker gaat zich het komende jaar focussen op drie belangrijke dingen: de ontwikkeling van de B6 Venator tot productiemodel, het uit de ijskast halen van het project D8 Peking-to-Paris en het stroomlijnen van de productie van de C8 Aileron.

Het Nederlandse merk heeft bij de bekendmaking van de jaarcijfers – die met wat boekhoudkundig kunst- en vliegwerk toch nog zwart zijn – aangekondigd dat de orderportefeuille van de C8 Aileron goed gevuld is. De productie voor 2013 is bijna uitverkocht. Om hoeveel exemplaren het gaat maakt Spyker niet bekend.

Spyker verwacht vooral veel van de B6 Venator, die op de autosalon van Genève als studiemodel werd onthuld. Het merk zegt veel positieve respons te hebben gehad op de auto en hoopt dat de orderboeken zich spoedig gaan vullen.  

De D8 Peking-to-Paris is een imposante super-SUV. Het studiemodel van deze auto stamt alweer uit 2006 en Spyker heeft nog altijd de wens om een productiemodel te ontwikkelen van deze auto. Nu heeft het merk daarvoor eindelijk geld, investeerder Youngman - een Chinese autofabrikant - trekt de portemonnee.