Peugeot heeft de Boxer vernieuwd. De belangrijkste verbeteringen zijn: een nieuwe neus, zuinigere motoren, verbeterde veiligheid en up-to-date infotainmentsystemen.

Peugeot heeft zijn grootste bestelwagen, de Boxer, onder handen genomen. Onder andere op basis van feedback van klanten is de Boxer op diverse punten verbeterd. Dat begint met een nieuwe neus, waarin een vleugje 308 is verwerkt. Led-dagrijverlichting is nu een optie. Ook het interieur is fijngeslepen, er is een nieuw stuur en Peugeot biedt nu een infotainmentsysteem met 5 inch beeldscherm aan als optie. Een dockingstation voor een tablet staat binnenkort op de optielijst.

Peugeot heeft vele kleine verbeteringen doorgevoerd. Zo heeft de Boxer nieuwe scharnieren en geleiders van de schuifdeuren, een nieuw ophangpunt voor de schokdempers en verbeterde remmen. De vernieuwde Boxer moet stiller, stijver en duurzamer zijn. De onderhoudsinterval is nu 2 jaar of 48.000 kilometer.

De Boxer is vanaf juni verkrijgbaar met de vier bekende motorsmaken: een 2.2 dieselmotor met 110, 130 en 150 pk en een 3.0 HDi met 180 pk. De 2.2-motoren hebben een nieuw inspuitsysteem gekregen, dat goed is voor een brandstofbesparing van 1,3 l/100 km in het gunstigste geval. De CO2-uitstoot daalt met 34 g/km.

Peugeot levert de vernieuwde Boxer al dan niet optioneel met nieuwe veiligheidssystemen. Zo houdt de stabiliteitscontrole nu rekening met de belading, is er een waarschuwingssysteem voor als je de wegbelijning onbedoeld overschrijdt en een intelligente traction control met afdaalassistent. Verder heeft Peugeot de achteruitcamera vernieuwd.

Aan het aantal carrosseriemogelijkheden van de Boxer verandert niets, de bestelauto blijft leverbaar met drie verschillende wielbases, in vier lengtes en drie hoogtes. Als je kiest voor de chassis-cabine dan zijn er nog meer lengtematen mogelijk en talloze opbouwmogelijkheden.

De prijzen van de vernieuwde Boxer worden binnenkort bekend gemaakt.