Na de S-Max vernieuwt Ford ook de Galaxy. Een vers motoraanbod, een comfortabeler onderstel en meer flexibiliteit zijn de belangrijkste verbeteringen.

Ford steekt de Galaxy in het nieuw. Het design is in lijn gebracht met dat van andere moderne Fords, zoals de Mondeo en S-Max. Ook het dashboard is naar de moderne Ford-maatstaven opgewaardeerd en voorzien van een 8 inch aanraakscherm met Fords Sync2 infotainmentsysteem. Hoewel de huidige Galaxy al een ruime auto is, heeft Ford toch nog extra ruimte weten te creëren in het nieuwe model. De passagiers op de tweede en derde zitrij hebben een centimeter meer hoofdruimte. Ford belooft dat de Galaxy van alle auto’s in het MPV-segment de meeste ruimte op de derde zitrij biedt. De nieuwe Galaxy heeft zeven volwaardige stoelen aan boord, waarvan die op de achterste twee zitrijen apart of in een keer met een druk op de knop zijn om te klappen. Bijzonder: de achterste twee stoelen kan je via hetzelfde paneel ook weer automatisch omhoog laten komen.

Ford heeft de Galaxy comfortabeler gemaakt. Een nieuwe achterwielophanging moet voor de achterste passagiers meer veercomfort bieden. Automatische niveauregeling op de achteras is optioneel. Betere isolatie draagt daarnaast ook bij aan meer comfort.

Snelheidsbekeuringen

Alle moderne veiligheidssystemen uit de Mondeo vinden hun weg naar Galaxy, aangevuld met de nieuwe intelligente snelheidsbegrenzer. Dit systeem leest snelheidsbeperkingsborden en knijpt brandstoftoevoer af als je die snelheid overschrijdt. Op die manier kan de Galaxy voorkomen dat de bestuurder snelheidsbekeuringen krijgt.    

Ford kondigt zes motorsmaken aan voor de nieuwe Galaxy. Benzinerijders worden bediend met de 1.5 Ecoboost (160 pk) en de 2.0 Ecoboost (240 pk), dieselaars hebben keuze uit 120, 150, 180 en 210 pk. Dit vermogen wordt in alle gevallen gerealiseerd door een 2.0 TDCi-motor, de sterkste variant heeft twee turbo’s.

De nieuwe Galaxy komt volgend jaar op de markt, we kunnen helaas nog geen prijzen noemen.