Hyundai wil dat klanten ‘binnen afzienbare tijd’ op emotionele gronden een auto van het merk gaan kopen. Het nieuwe, sportieve N-label moet daarvoor gaan zorgen.

Hyundai start op de IAA in Frankfurt volgende maand met de uitrol van zijn sportieve label. Het submerk heeft de naam N en moet ervoor zorgen dat klanten straks niet alleen op rationele gronden, maar ook puur om emotionele redenen een Hyundai gaan kopen. Om de start van het nieuwe merk kracht bij te zetten neemt Hyundai een spectaculaire concept car mee naar Frankfurt. De eerste beelden zijn veelbelovend.

In het persbericht waarin Hyundai de komst van het N-label aankondigt wordt de missie duidelijk: “Hyundai wil binnen afzienbare tijd klanten gaan bedienen die puur op emotionele gronden kiezen voor hoogrenderende motoren in aansprekende Hyundai-modellen. Dit zijn Hyundai's die uitblinken door aansprekende motorprestaties en uitmuntend weggedrag en die circuitwaardige prestaties kunnen leveren.”

De letter N is afkomstig van Namyang, de naam van het ontwikkelcentrum waar de toekomstige sportieve modellen vandaan gaan komen en waar ook de i20 rally-auto is ontwikkeld.