McLaren presenteert volgende week op de autosalon van Genève de 675LT. Deze Longtail-versie heeft een verbeterde aerodynamica, lager gewicht en meer vermogen.

McLaren geeft zo’n beetje alle informatie vrij over de 675LT, de al eerder aangekondigde lichtgewicht uitvoering van de 650S. De gewichtsbesparing ten opzichte van het model waarop de 675LT is gebaseerd is 100 kilogram. De Longtail-versie weegt 1.230 kilogram en samen met het toegenomen vermogen zorgt dat ervoor dat de pk/gewichtsverhouding op 549 pk per 1.000 kilo ligt.

In totaal produceert de V8-motor in de 675LT 675 pk, waarmee een 0-100 km/u-sprintje in 2,9 seconden mogelijk is. Van 0 naar 200 duurt slechts 5 seconden meer en als het moet zet de McLaren 330 km/u op de teller. Hoewel de LT-versie geschikt is voor gebruik op de openbare weg, heeft McLaren de auto primair ontwikkeld voor circuitgebruik. Ongeveer een derde van alle componenten is nieuw.

Naast gewichtsbesparing en meer vermogen draait het bij de LT om een verbeterde aerodynamica. De 675 ‘Longtail’  dankt zijn naam de grote achterspoiler, die geheel uit koolstofvezel is vervaardigd. Die zorgt samen met de extra spoiler aan de voorkant voor meer downforce. Ook de stroomlijn is verbeterd, onder andere door de luchtgeleiders aan de zijkant te vergroten.

McLaren levert de 675LT later dit jaar in vijf verschillende kleurconfiguraties, met wit, rood, groen, grijs en oranje als hoofdkleuren. Prijzen zijn nog niet bekend.