Opel Insignia OPC

Opel geeft de komende jaren prioriteit aan het verder moderniseren en aantrekkelijk maken van zijn bestaande modellen. Een nieuw vlaggenschip als spirituele opvolger van de Omega komt pas veel later.

Opel wil zijn imago de komende jaren verder opkrikken. Opel-designer Mark Adams heeft zichzelf als doel gesteld om het imago op hetzelfde niveau te krijgen als de kwaliteit van de huidige Opel-modellen staat. In het Britse tijdschrift Autocar zegt hij dat het publiek nog steeds het Opel van de jaren ’90 ziet. Het Opel van nu is anders en onderscheidt zich met een betere productkwaliteit en een uitgesprokener design.

Daarom gaat het merk de komende jaren door met het vernieuwen van zijn bestaande modellen, naast het introduceren van nieuwe Opels in populaire segmenten waar het merk nu nog afwezig is. Een nieuw vlaggenschip, de verlate opvolger van de Omega, komt er pas als al het andere gedaan is. Toch is er een belangrijk verschil met een aantal jaar geleden: er wordt door Opel-medewerkers hardop gespeculeerd over zo’n model. Dat was 5 jaar terug ondenkbaar.

Overigens betekent dit niet dat er helemaal geen nieuwe grote modellen komen op middellange termijn, Opel kondigde namelijk eind vorig jaar officieel een nieuwe, middelgrote SUV aan. Die vormt dan, tot de komst van een eventueel nieuw vlaggenschip, samen met de Insignia de bovenkant het van het assortiment.