Ford EcoSport

Ford zal in mei een modeljaarwijziging doorvoeren aan de EcoSport. De compacte SUV moet meer trekjes krijgen van een stedelijke cross-over. 

In mei, slechts een jaar na de introductie van de auto, krijgt de Ford EcoSport in Europa al een kleine update. Zo zal het reservewiel achterop verdwijnen als standaarduitrusting (het blijft overigens nog wel als gratis optie bij te bestellen). De ophanging wordt aangepast en de interieurmaterialen krijgen een kwaliteitsupgrade. Dat tekent vakblak Automotive News Europe op uit de mond van een Ford-woordvoerder.

We willen de auto wat meer Fiesta-persoonlijkheid meegeven

Het merk wil dat de compacte SUV meer aansluit bij de wensen van Europese kopers. "We willen de auto wat meer Fiesta-persoonlijkheid meegeven." De EcoSport is als 'One Ford' voor de hele wereld ontworpen maar toch vooral bedoeld voor de opkomende markten zoals India en Brazilië. Daar zijn ruige off-road looks populair, in tegenstelling tot Europese landen waar stedelijke cross-overs de lijsten aanvoeren. 

Uit cijfers van automotive onderzoeksbureau Jato blijkt dat de Ford EcoSport vanaf de introductie in Europa (mei 2014) tot en met november 2014 slechts 11.257 keer is verkocht. Marktleider Renault wist in dezelfde periode 149.701 exemplaren van concurrent Captur af te zetten. Zelfs de Peugeot 2008 en Opel Mokka reden toen meer dan tien maal zovaak de showroom uit als de EcoSport.