Ford voorziet de Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect en Tourneo Courier van nieuwe motoren. De Connect-uitvoeringen worden bovendien uitgebreid met nieuwe, technische snufjes.

De personenwagenbusjes Ford (Grand) Tourneo Connect en kleinere Tourneo Courier krijgen zuiniger motoren. Daarnaast zijn er nu meer moderne features verkrijgbaar voor de 'people movers'. 

De twee vijfzitters - Tourneo Connect en Courier - zijn voortaan leverbaar met de 100 pk 1.0 EcoBoost-benzinemotor, die meerdere malen tot Engine of the Year is verkozen. Voorzien van een start/stop-systeem voldoet deze krachtbron nu aan de Euro 6-emissienormen. De uitstoot ligt (theoretisch) op 129 en 115 gram CO2/km respectievelijk. Het verbruik is daarmee gedaald tot 5,6 l/100 km (1 op 17,8) cq. 5,1 l/100 km (1 op 19,6).

De 1.6-dieselmotor van de Connect-modellen is ingeruild voor de nieuwe 1,5 liter TDCi, ook met start/stop-systeem. Deze is te bestellen in 100 en 120 pk. De kleinste motor produceert een CO2-uitstoot van 111 g/km. Het brandstofverbruik is met 7 procent gedaald ten opzichte van de oude motor, tot 4,3 l/100 km (1  op 23,3). De 120 pk-versie is optioneel verkrijgbaar met automatische zesversnellings PowerShift-transmissie. 

Ford Grand Tourneo Connect

Nieuwe technische snufjes

De personenbusjes Ford Tourneo Connect en zevenzitter Grand Tourneo Connect kunnen vanaf heden worden uitgerust met accessoires en veiligheidsvoorzieningen die eerder voorbehouden waren aan 'gewone' personenauto's. De optielijst is daartoe aangevuld met Traffic Sign Recognition, Blind Sport Information System, Lane Keeping Aid, Auto High Beam, Sync2 en MyKey. Standaard worden de twee modellen voorzien van het automatische remsysteem Active City Stop.

Enkele prijzen zijn al bekend. De Tourneo Connect met 1.0 EcoBoost is leverbaar vanaf 22.300 euro, wie kiest voor de 1.5 TDCi betaalt minimaal 28.550 euro. De compacte Tourneo Courier 1.0 EcoBoost is te bestellen vanaf 21.350 euro.