Op de autosalon van Genève maken we kennis met een nieuwe oude naam: Tucson. Het nieuwe model is de eerste Hyundai van een nieuwe designrichting.

"Gespierder, gladder, gepolijster", de PR-man van Hyundai omschrijft in enkele woorden de belangrijkste verschillen van het design van de Tucson - ten opzichte van dat van zijn voorganger ix35. "Een auto als deze moet wel een voorkomen hebben." De nieuwe Tucson werd in Europa ontworpen en dat is te zien. 

Binnenin treffen we een herkenbaar Hyundai-dashboard aan dat is voorzien van de nieuwste snufjes. Speciaal voor de Europese markt past Hyundai zachtere en hoogwaardigere materialen toe op het dashboard. Ruimte is er in overvloed, vooral de beenruimte achterin is noemenswaardig. Sterker nog, er zijn heel wat midi-MPV's die niet aan de ruimte van de Tucson kunnen tippen. Dat maakt deze auto tot een geschikte gezinsauto.

Over de prijzen kan de woordvoerder nog niets bekend maken: "De CO2-uitstoot is nog niet bekend en daar hangt in Nederland de prijsstelling vanaf. Ik hoop dat de auto zo’n 26.000, 27.000 euro gaat kosten. Dat is iets duurder dan de ix35 nu is, maar de Tucson is ook meer auto." De 1.6 benzinemotor – die met en zonder turbo komt – wordt de meest populaire motor, want de meest aantrekkelijk geprijsde voor particuliere kopers.