Peugeot komt met schonere motoren voor de 3008 en 5008. Dat resulteert in lagere prijzen, lagere bijtelling en een lager verbruik.

Peugeot maakt diverse motoren in de 3008 en 5008 weer een stukje schoner. Dat is zowel voor zakelijke als particuliere rijders goed nieuws, want de bijtelling én de prijzen gaan erdoor omlaag. Minder CO2 betekent namelijk minder BPM-belasting en minder bijtelling.

Voor zakelijke klanten is het aanbod van versies met 20 procent bijtelling uitgebreid. De 1.6 BlueHDi dieselmotor met 120 pk profiteerde al van het gunstige bijtellingstarief, daar komt nu de 150 sterke 2.0 BlueHDi bij. De CO2-uitstoot is met 4 g/km verlaagd en dat resulteert naast minder bijtelling in een prijsverlaging van 330 euro. De 3008 2.0 BlueHDI is er daardoor nu vanaf 36.500 euro, de 5008 kost 37.570 euro. De prijzen gelden voor de (voor zakelijke rijders samegestelde) Blue Lease Executive-uitvoering.

Het benzine-aanbod van de 3008 en 5008 is ook vernieuwd. De 1.6 VTi benzinemotor met 120 pk maakt plaats voor een nieuwe 1.2 driecilindermotor met 130 pk. De prijzen blijven gelijk.

De benzine-uitvoeringen met automatische versnellingsbak krijgen er 10 pk bij, waardoor het totaal nu op 165 pk komt. Dankzij de zuinigere motor en efficiëntere automaat ligt de CO2-uitstoot fors lager, waardoor de prijzen van alle uitvoeringen van de THP 165 1.500 euro zijn gezakt. Voor de 3008 is de automaatversie nu vanaf 33.750 euro te verkrijgen, de prijslijst van de 5008 THP 165 Automaat begint bij 35.390 euro  

De wijzigingen gaan per direct in.