Hyundai heeft de ix20 vernieuwd. Dat levert alleen maar goed nieuws op: een lagere CO2-uitstoot, minder bijtelling en lagere prijzen.

Hyundai heeft de ix20 vernieuwd. Aan de buitenkant zie je dat aan de nieuwe grille, koplampen en achterlichten. De belangrijkste wijzigingen vinden we onderhuids, de CO2-uitstoot van zowel de 1.6 GDI benzinemotor als de 1.4 CRDi-dieselmotor is verlaagd. Die laatste motorversie valt nu in de 20 procent bijtellingscategorie, omdat de CO2-uitstoot met 4 g/km is gedaald tot 110 g/km.

De 125 pk sterke 1.6 GDI benzinemotor is leverbaar met een nieuwe automatische versnellingsbak met zes verzetten. Dat zijn er twee meer dan de oude automaat had, bovendien schakelt de nieuwe bak sneller en soepeler. De 1.6 GDI-motor blijft ook leverbaar met handgeschakelde versnellingsbak.

De prijzen van de vernieuwde ix20 beginnen bij 19.995 euro voor de 1.6 GDI Go!. Die is standaard al rijk uitgerust, met onder andere een navigatiesysteem, lichtmetalen wielen, parkeersensoren, airconditioning en een achteruitrijcamera. De ix20 1.6 GDI Go! is 2.000 euro goedkoper dan voorheen. Dat compenseert het verdwijnen de oude instapmotor, de 1.4 met 90 pk. De 1.4 CRDi dieseluitvoering start bij 22.995 euro. Dat betekent een netto bijtelling van 161 euro per maand.  

De vernieuwde ix20 is per direct te bestellen bij de Hyundai-dealers.