Seat geeft de huidige generatie Ibiza voor de tweede keer een facelift. Dit keer vinden de vernieuwingen vooral onder de motorkap plaats.

De huidige generatie Seat Ibiza krijgt voor de tweede keer in zijn bestaan een facelift. Na de update in 2012 volgt er nu opnieuw een, die vooral technische wijzigingen met zich meebrengt. Het motoraanbod gaat bijna helemaal op de schop.

De huidige 1.2-motor wordt vervangen door een nieuwe 1.0 driecilinder met 75, 90 en 110 pk. De enige motor die mag blijven is de 150 pk sterke 1.4 TSI met cilinderuitschakeling. De 1.2 TDI dieselmotor maakt plaats voor een nieuwe 1.4 TDI met 75 pk. Er staan ook sterkere dieselvarianten in de planning, met 90 en 105 pk.

Seat heeft de besturing verbeterd en de vering, demping en anti-roll bars opnieuw ontwikkeld. In het interieur zijn er een nieuw instrumentarium en nieuwe multimediasystemen, met een beeldscherm van maximaal 6,5 inch. Alle nieuwe connectiviteitssnufjes, zoals Android Auto, Apple Carplay en MirrorLink, zijn aanwezig – voor optimale integratie van smartphones. Ook heeft Seat een app ontwikkeld, die in de toekomst (in samenwerking met Samsung) wordt aangevuld met nieuwe toepassingen.

De prijzen van de vernieuwde Ibiza worden in mei bekend gemaakt, de levering start in de zomer.