Voor jonge mensen die graag al hun foto’s en belevenissen delen met de rest van de wereld heeft Nissan de Teatro for Days ontworpen. Deze concept car biedt een technische vooruitblik, verpakt in een bijzonder jasje.

Nissan heeft de ultieme ‘social media car’ ontworpen. De Teatro for Days is een studiemodel waarbij het niet alleen om het rijden gaat. Ook stilstaand kan deze auto verschillende functies vervullen. Het is de auto voor de ‘deelgeneratie’, jongeren die graag al hun belevenissen delen via social media.

Het interieur van de Teatro for Dayz bestaat uit witte oppervlakten waarop informatie geprojecteerd wordt. Dat kan niet alleen op het dashboard, maar ook op de stoelen. Als de auto rijdt dan wordt er rij-informatie geprojecteerd, staat de Teatro for Days stil dan transformeert ‘ie in een soort social media room.

De geprojecteerde informatie kan geheel naar eigen inzicht worden gewijzigd: de hoeveelheid informatie, de grootte ervan en de plaats, alles kan worden aangepast. Ook aan de buitenkant kan via leds informatie worden weergegeven, zowel in de ‘stootstrips’ aan de zijkant als in de bumpers.

Nissan presenteert de Teatro for Dayz op de Tokyo Motorshow later deze maand. Het studiemodel is vooral een vooruitblik naar toekomstige auto-interieurs.