De Kia Niro wordt leverbaar met een comfortabel en zuinig afgesteld onderstel óf met een sportief en dynamisch onderstel. Dit hangt samen met het wielformaat.

Eind juli arriveert de Kia Niro in de Nederlandse showrooms. De prijzen zijn nog niet bekend maar Kia geeft alvast informatie over de twee varianten waarvoor je kunt kiezen. Het onderstel van de hybride SUV is namelijk in twee afstellingen leverbaar, wat samenhangt met het te kiezen wielformaat.

De uitvoering met 16 inch lichtmetalen wielen wordt voorzien van een comfortabele en zuinige onderstelafstelling, zo belooft Kia (cijfers ontbreken nog). Het stuurgedrag is dan eveneens gericht op comfortabel rijden. Kopers die liever dynamisch willen rijden doen er goed aan te kiezen voor de sportieve afstelling op de Niro die met 18 inch lichtmetalen wielen komt. 

Beide Niro-versies zullen voorzien worden van de 1,6 liter GDI-viercilinderbenzinemotor (105 pk) plus elektromotor (44 pk) en de zestraps DCT-automaat met dubbele koppeling. Het systeemvermogen komt uit op 141 pk. In de eerste versnelling levert de Kia Niro 264 Nm trekkracht, van het tweede tot zesde verzet 235 Nm koppel. 

Als je de Niro bestelt met het trekgewicht-extensiepakket dan kan de compacte SUV een aanhanger aan van maximaal van 1.300 kg trekgewicht. De hybride stoot (theoretisch) gemiddeld 88 g/km aan CO2 uit en komt daardoor in aanmerking voor 21 procent bijtelling.