Mini introduceert een nieuwe generatie van de vierwielaandrijving All4 op de nieuwe Clubman. De auto is in het voorjaar verkrijgbaar vanaf 39.990 euro.
De nieuwe Mini Clubman is een veelzijdige auto. Praktisch en met de meeste ruimte onder de Mini's. En net als alle Mini-modellen voorzien van kart-achtige rijeigenschappen. Om deze uit te buiten onder alle omstandigheden is vierwielaandrijving echter onontbeerlijk. Daarom komt Mini nu met de Clubman All4.
Onder normale omstandigheden rijdt de nieuwe All4 met voorwielaandrijving. Zodra de weg of het weer daar om vragen gaat er ook vermogen naar de achterwielen. Dynamic Stability Control zorgt ervoor dat dit continu passend over de vier wielen verdeeld wordt. De standaard Electronic Differential Lock Control wordt in de All-Wheel Drive-situatie aangevuld met een achterdifferentieel. En de stuurrespons wordt - ongeacht of DSC ingeschakeld is - geoptimaliseerd dankzij Performance Control. Wil je enigszins slip toelaten, bijvoorbeeld om in diepe sneeuw weg te rijden, dan biedt Dynamic Traction Control uitkomst.
In maart start de productie van de Mini Clubman All4. In Nederland komt dan een benzine- en dieselvariant op de markt, beide viercilinder-in-lijn motoren met TwinPower Turbo Technologie. Standaard hebben alle varianten een start/stop-systeem en Minimalism-techniek voor brandstofbesparing. De uitvoeringen met achttraps Steptronic-automaat (geen meerprijs!) hebben schakelpeddels achter het stuurwiel. Plus Launch Control - voor nog meer rijplezier.
Benzine | ||
Cooper S Clubman | 2.0 192 pk | 39.990 euro |
Cooper S Clubman | 2.0 192 pk automaat | 39.990 euro |
Diesel | ||
Cooper SD automaat | 2.0 190 pk | 43.216 euro |