Peugeot Boxer

Met de introductie van 2,0 liter BlueHDI-motoren in de Boxer rondt Peugeot de uitrol van Euro6-motoren in alle bedrijfswagens af. Er verschijnen tegelijkertijd nieuwe standaard en optionele accessoires voor de Boxer.

De tweeliter BlueHDI-motoren van moederbedrijf PSA zijn al 3 jaar in gebruik in de Peugeot 508. Het merk heeft ze aangepast voor bedrijfswagengebruik, ruim 10.000 uren op de rollerbank getest en daarna in meer dan een miljoen testritjes uitgeprobeerd onder omstandigheden als zware belading en koud weer. 

Nu zijn de krachtbronnen ook goed bevonden voor grote bedrijfswagens en vinden ze hun weg naar Peugeots laatste bedrijfswagen, de Boxer. Er verschijnen drie uitvoeringen, met 110, 130 en 160 pk vermogen. De kleinste heeft 50 Nm trekkracht meer dan z'n voorloper. Bovendien zijn de BlueHDI-motoren zuiniger en schoner. Volgens Peugeot wordt met de 130 pk-versie tot 1,1 l/100 km aan brandstof bespaard; het theoretische verbruik begint bij 1 op 16,7. Behalve minder CO2 worden ook minder stikstofoxiden en fijnstof uitgestoten. De instap-Boxer in 330 L1 110 BlueHDi-uitvoering is verkrijgbaar vanaf 22.000 euro exclusief belastingen. 

Tegelijk met de introductie van de nieuwe motoren breidt Peugeot de accessoirelijst van de Boxer uit. Sommige nieuwe features worden standaard (op specifieke uitrustingsniveaus) aangeboden, zoals een houder voor tablet of smartphone, USB-aansluiting, 12V-aansluiting en smartphone-opberglade. Andere zaken, waaronder verkeersbordherkenning en automatisch dimmende koplampen, zijn optioneel bij te bestellen.