De Seat Mii by Cosmopolitan is niet alleen bedoeld voor de 'fun fearless female', maar samen met deze doelgroep ontworpen. 

Volgens Seat wordt 64 procent van de stadsauto's in Europa gekocht door vrouwen. Tijd dus om de dames aan het woord te laten over wat zij graag willen, zo vond het Spaanse merk. Behalve een 'compacte auto die makkelijk te manoeuvreren is' gaven de ondervraagde vrouwen aan dat ze veel belang hechten aan het design. De auto van hun dromen moet passen bij hun persoonlijkheid. 

Samen met het creatieve team van lifestyle- en modetijdschrift Cosmopolitan zijn Seat-ontwerpers aan de slag gegaan om de Mii by Cosmopolitan te ontwerpen. In het 18 maanden durende proces mochten de lezeressen van de Cosmo ook hun ideeën aanleveren, feedback geven en zelfs de auto in wording testen. Gisteravond is het eindresultaat in Londen gepresenteerd, op Cosmo's mode- en entertainmentparty #FashFest. 

Seat Mii by Cosmopolitan

De daar getoonde Seat Mii is gespoten in de lakkleur Violetto. De Mii by Cosmopolitan zal straks echter ook te bestellen zijn in Candy White. Het interieur en exterieur is voorzien van champagnekleurige details. Net als de mat chromen afwerkingsaccenten zijn deze subtiel aangebracht zodat de Mii stijlvol oogt. De stoelen zijn uitgevoerd in paarskleurig alcantara, de hemelbekleding is donker van kleur. 

Begin 2017 komt de Mii by Cosmopolitan in de verkoop. Kopers kunnen kiezen uit een drie- en vijfdeursmodel. Seat zal de auto aanbieden met 60 pk 1,0 liter driecilindermotor, een 75 pk motor die eventueel van een automaat kan worden voorzien en een 68 pk sterke versie die op aardgas rijdt. Daarnaast verschijnt een zuinige Ecomotive-uitvoering waarvan het brandstofverbruik gemiddeld op 4,1 l/100 km (1 op 24,4) ligt. De prijzen volgen nog.