Autokopen

Alfa Romeo Kopen

Het sportieve merk binnen de Fiat Chrysler-groep (FCA).

  • car

Auto's

Ontdek het aanbod Alfa Romeo stockwagens

Nieuwste aanbod
arrow-up-right

Bekijk alle auto's

incl. BTW

€ 49 900

2 km Hybride-Benzine Automaat

incl. BTW

€ 49 900

32 117 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 9 900

180 379 km Benzine Handgeschakeld

incl. BTW

€ 49 900

57 951 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 35 900

62 921 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 16 450

119 988 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 27 950

110 589 km Benzine Automaat

incl. BTW

€ 29 899

64 175 km Benzine Automaat

Schijndel

RVM Automotive

incl. BTW

€ 36 900

74 669 km Benzine Automaat

Informatie

Ontdek recente Alfa Romeo artikels en rijtests.

Recentste artikels
arrow-up-right

Alle artikels

Alfa Romeo onthult eerste wereldwijde, speciale serie: Tributo Italiano

Alfa Romeo opent de orderboeken van de eerste speciale serie die wereldwijd wordt aangeboden: de Tributo Italiano. Deze exclusieve uitvoering – beschikbaar voor de Giulia, Stelvio en Tonale PHEV – is ontworpen als eerbetoon aan de oorsprong van het merk en belichaamt de Italiaanse persoonlijkheid en de sportiviteit van Alfa Romeo.

Durf te dromen: de nieuwe Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo kondigt de terugkeer van de legendarische 33 Stradale aan, geïnspireerd op het icoon uit de jaren zestig van de vorige eeuw die door velen wordt beschouwd als één van de mooiste auto’s aller tijden.

Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio nu nog meer vermogen, techniek én esthetiek

Alfa Romeo heeft de topversie van de Giulia en Stelvio, de Quadrifoglio-uitvoering, vernieuwd en verder verfijnd op het gebied van technologie en stijl. De kenmerkende Alfa Romeo-kwaliteiten – perfecte gewichtsverdeling, de beste rijdynamiek in het segment, en tijdloos design - zijn naar een hoger niveau getild. Bovendien vindt het nieuwe volledig digitale 12,3-inch TFT-instrumentencluster nu ook zijn weg naar de Giulia en Stelvio Quadrifoglio.

Alfa Romeo start 2023 met recordcijfers

Alfa Romeo won het meeste marktaandeel in Oostenrijk en Portugal, waar het aantal nieuw geregistreerde modellen in Q1 2023 met respectievelijk 317% en 400% toenam. Ook in andere Europese landen werden topresultaten behaald, met een ruime verdubbeling van het marktaandeel ten opzichte van Q1 2022. Het aantal registraties groeide 188% in Italië, 174% in Frankrijk, 112% in Duitsland en 186% in Nederland.

De nieuwe Giulia en Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversario

Alfa Romeo eert het legendarische het Quadrifoglio-logo met gelimiteerde versies van de Giulia en Stelvio Quadrifoglio. Deze “Quadrifoglio 100th Anniversario” edities onderscheiden zich met talrijke sportieve accenten en een nog hoger prestatiepotentieel. Van elk model worden slechts 100 jubileumexemplaren geproduceerd. Exclusiviteit is dus gegarandeerd voor de gelukkigen die er een kunnen aanschaffen. Dat geluk past bij Quadrifoglio, want dat is immers het Italiaanse woord voor ‘klavertje vier’.

Over Alfa Romeo

Historie

In 1910 ontstond de autobouwer Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (kortweg 'Alfa'), met Nicola Romeo aan het hoofd. Aanvankelijk gebruikte Romeo de fabrieksruimte voor het produceren van tractoren, vliegtuigen en spoorwegmaterieel. Later noemde hij het bedrijf naar zichzelf: Alfa Romeo. Het Alfa Romeo-logo werd in 1910 ontworpen, met als symbolen links een rood kruis en rechts een groene slang. Als eerste auto werd in 1920 de Torpedo 20-30 HP voorzien van dit logo. Tot de jaren ’30 verwierf het bedrijf naamsbekendheid door deel te nemen aan autoraces. Met de P2 en Tipo B werden vele Grand Prix-overwinningen behaald.

Quadrifoglio Verde

In die tijd werden de Alfa-racewagens voorzien van een talisman, het klavertje vier. Dit 'Quadrifoglio Verde'-symbool werd later het logo voor de snelste productie-uitvoeringen van Alfa. In 2009 herintroduceerde het merk het QV-logo voor performance-uitvoeringen van z'n straatmodellen. Bij de merkvernieuwing in 2015 werd de naam van het label kortweg 'Quadrifoglio'.

Alfa Romeo is zeer succesvol geweest in de autosport. Zo won het merk niet alleen vele Italiaanse races zoals de Mille Miglia en de Targa Florio, maar ook vier maal Le Mans. In de Formule 1 won het merk twee maal de wereldtitel met coureur Fiango in een Tipo 158 en in een Tipo 159. Ook in de toerwagen kampioenschappen, zoals de FIA, WTCC en DTM, was Alfa Romeo een gevierd merk.

Productieauto's

In de jaren '50 begon het bedrijf Alfa Romeo flink uit de kluiten te wassen. In een veranderende markt werd de raceafdeling ondergebracht in het nieuwe Autodelta. Alfa Romeo richtte zich voortaan op productiewagens, te beginnen met de Guilietta in 1954. In 1963 werd een nieuwe fabriek in Arese geopend. De eerste auto waarvan meer dan een miljoen exemplaren in verschillende versies werden geproduceerd, was de Giulia.

De sportieve modellen werden status- en lifestylesymbolen, zeker nadat filmster Gina Lollobrigida op het witte doek verscheen in een Alfa 1900 TI. 'Alfamania' leidde wereldwijd tot oprichting van clubs voor liefhebbers ('Alfisti') van het automerk. Met de lancering van de Alfa 156 in september 1997 veroverde Alfa Romeo de Europese markt. De auto werd verkozen tot de Auto van het Jaar 1998. In 2001 behaalde de Alfa 147 eveneens deze prestigieuze status.

Moederbedrijf Fiat

In de jaren ’70 werd Alfa Romeo geplaagd door de energiecrisis. Behalve financiële problemen ontstonden er ook managementproblemen. In 1984 nam het Italiaanse concern Fiat het merk Alfa Romeo over. In 2010 werd de Fiat Groep de facto eigenaar van het Amerikaanse Chrysler-concern.

Binnen het nieuw ontstane moederbedrijf Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vervult Alfa Romeo de rol van sportief merk. De Alfa 4C, een tweezits sportauto 'met prestaties van een supercar', is de 'halo car' waarmee het merk dit uitstraalt. In 2014 werd de terugkeer naar de Noord-Amerikaanse markt begonnen met de 4C Coupé.

De Fiat Groep greep de introductie van de nieuwe Giulia (2015) aan om het 105 jaar oude merk nieuw leven in te blazen. Dat gebeurt met 'respect voor het erfgoed': snelheid, onderscheidend Italiaans design en schoonheid. Het was overigens geen toeval dat als eerste de Quadrifoglio-uitvoering gepresenteerd werd: Alfa Romeo wil de strijd aan gaan met de Duitse (performance)modellen.

Inmiddels heeft Alfa Romeo ook een eerste SUV geïntroduceerd, de Stelvio. Op termijn wil het merk ook een plug-in hybride aandrijving gaan aanbieden. Dankzij het extra aanbod kan het Italiaanse merk weer groeien.