De introductie van de Peugeot 107 op de Nederlandse markt is uitgesteld, waarschijnlijk tot eind van dit jaar, maar misschien zelfs tot begin 2006. De Nederlandse Peugeot-dealers zijn eigenlijk wel blij met de uitstel, want in juni arriveert ook al de 1007. En die 107 en 1007 zorgen al voor zoveel verwarring.


Zouden de 107 en de 1007 tegelijkertijd in de showroom komen, dan kon er wel eens onduidelijkheid ontstaat tussen wat nu wat is. Medewerkers uit de Peugeot-organisatie merken nu al dat klanten door het kleine naamsverschil prijzen van de 1007 en 107 door elkaar halen. De fabrikant wimpelt die kritiek overigens af. De latere introductie van de 107 in Nederland heeft dan ook niets te maken met de introductie van de duizendzeven.


De Europese markten voor de 107 zijn namelijk eens goed onder de loep genomen en de auto wordt nu gefaseerd ingevoerd. In landen waar heel veel vraag is naar kleine, goedkope auto’s wordt de 107 eerder leverbaar, net als markten waar de Peugeot-verkopen achterblijven ten opzichte van de resultaten in 2004.
>p>
De importeur start met zowel de 3- als 5-deurs met benzinemotor. De versie met dieselmotor waarschijnlijk medio 2006. De productie van de 107 en de op dezelfde leest geschoeide Citroën C1 en Toyota Aygo is al op 28 februari van start gegaan. In juni verschijnen de eerste Citroëns C1 en Toyota Aygo’s op de vaderlandse markt. De 107 komt dus minimaal zes maanden later.