Sinds zijn aantreden, eind 2000, wordt de Peugeot 206 CC geleverd met keus uit twee benzinemotoren. Dit ogenschijnlijk ietwat beperkte aanbod heeft kooplustigen niet gehinderd: ondertussen zijn er al bijna 300.000 coupé-cabriootjes aan de vrouw/man gebracht. Een nieuwe dieselmotor moet de schwung er in houden.


Naast de 1.6 16V (80 kW/100 pk) en de 2.0 16V (100 kW/136 pk) benzinemotoren, is er vanaf nu ook een dieselmotor beschikbaar. Het gaat hierbij om de 1.6 16V HDiF-motor, waarbij de F staat voor FAP, een afkorting voor het standaard roetfilter. Vanaf 1 juni geeft de overheid dan ook een subsidie van 600,- op deze uitvoering vanwege de geringe uitstoot van roetdeeltjes.

Dankzij die subsidie komt de vanafprijs van de 206 CC 1.6 16V HDiF uit op 26.950,-. Inclusief ESP en 16 inch lichtmetalen velgen. En natuurlijk de standaard 206 CC-zaken, waaronder het elektrohydraulisch bediende dak, vier elektrisch bediende zijruiten, in kleur meegespoten bumpers, mistlampen vóór en een radio/cd-speler.


De 1.6HDiF is ook verkrijgbaar in duurdere Griffe-uitvoering, die de basisprijs met 2.800, verhoogt, maar voor deze extra investering geeft Peugeot dan weer wel lederen bekleding, climate control met warmtewerende voorruit, regensensor met automatisch inschakelende dimlichten en vernismetaallak.