Op verzoek van General Motors heeft Daihatsu beloofd de titel “U bent toe, aan een…” niet meer in advertenties te gebruiken. Inmiddels hanteert het Japanse automerk het woordmerk ‘Rij zuinig, rij Daihatsu’.

Door het verdwijnen van Daewoo als merknaam is ook de slogan ‘U bent toe aan een Daewoo’ van het toneel verdwenen. Dat komt goed uit, dachten de marketingmensen van Daihatsu, die toe waren aan een nieuwe leus. Aangezien Daihatsu ook rijmt op ‘toe’ nam het brainstormproces niet al te veel tijd in beslag. GM, eigenaar van Daewoo, nu Chevrolet, zag er de humor niet van in.

Aangezien hoge juridische kosten niet binnen de ‘zuinige’ bedrijfsfilosofie passen, besloot Daihatsu het bij een eenmalige uiting te houden en toch maar weer even rond de tafel te gaan zitten om een nieuwe slagzin te bedenken. Omdat vrijwel alles bij Daihatsu draait om laag verbruik en lage CO2-uitstoot, was de keus voor ‘Rij zuinig, rij Daihatsu’ snel gemaakt.