De Peugeot 1007 heeft iets te vieren. De reclamecampagne van het bijzondere model is in de prijzen gevallen, bovendien wordt de modelreeks uitgebreid met twee nieuwe uitvoeringen.

De tijdschriftadvertentie voor de Peugeot 1007 werd bekroond met de Zilveren Lamp van de Art Directors Club Nederland. Op de foto staat een fietser die achterover kijkt om de unieke schuifdeuren te bewonderen en daardoor tegen een openslaande deur van de auto daarvoor dreigt aan te rijden. Met een 1007 zou dat dus niet mogelijk zijn.

In tegenstelling tot de openschuivende deuren van de 1007 gaat het met de verkoop van het model nog niet helemaal soepel. Aan de kwaliteiten van de opvallende voiture ligt het niet. Peugeot rekent erop dat een speciale serie de verkoop stimuleert. De 1007 Sesam, u kunt wel raden waar de naam vandaan komt, biedt een voordeel van 1.810 tot 2.510 euro. Het model is tijdelijk leverbaar vanaf 14.990 euro. Ander nieuws is de toevoeging van een handgeschakelde 1.6-versie aan het gamma; deze motor was voorheen alleen leverbaar in combinatie met een automaat.