SsangYong heeft de Kyron ingrijpend gewijzigd. Niet alleen is de buitenkant flink bijgeschaafd, ook onderhuids heeft de midsize SUV voortaan meer te bieden. De komst van een nieuwe 2,7-liter vijfcilinder commonrail dieselmotor springt daarvan het meest in het oog.

Wat misschien nog wel het meest opvalt aan de vernieuwde Kyron is dat het model juist een stuk minder opvalt dan zijn voorganger. In positieve zin dan wel te verstaan. Vooral de voorzijde is veel rustiger vormgegeven en ook de achterkant is eenduidiger geworden. Vooral de nieuwe achterlichten zijn een verademing ten opzichte van de exemplaren op het vorige model.

De nieuwe 2,7-liter diesel is bekend van de Rexton. In de Kyron levert deze krachtbron 165 pk en een koppel van 340 Nm. Net als de bestaande 141 pk sterke 2,0-liter Xdi commonrail turbodieselmotor wordt de nieuwe motor geleverd in combinatie met de van Mercedes-Benz afkomstige vijftraps automatische transmissie met tip-tronic functie.

Aan de binnenzijde van de Kyron zijn de meeste grijstinten van het dashboard verdwenen. Het overwegend zwarte interieur wordt nu slechts op enkele plaatsen afgewisseld met grijze accenten. De dashboardverlichting is voortaan oranje, wat de afleesbaarheid zeker ten goede komt. De vernieuwde Kyron staat vanaf september bij de Nederlandse dealers. De nieuwe prijzen zijn nog niet bekend.