Door de toevoeging van een turbomotor moet de nieuwe Renault Twingo GT meer mannen aanspreken. Dezelfde ‘stoere’ motor heeft nu ook de weg gevonden naar de Modus.

Kleine motoren zijn zuiniger dan grote motoren en stoten minder broeikasgassen uit. Steeds meer autofabrikanten beseffen dat ze niet ontkomen aan drastische maatregelen om de nieuwe Europese CO2-doelstellingen te halen.

Dus werkt Renault, net als veel andere merken, aan compacte krachtbronnen motoren die een laag verbruik combineren met potige prestaties. De bestaande 1,2-liter viercilinder benzinemotor is daarom voorzien van een turbocompressor en draagt de naam TCE.

In de redelijk zware Modus levert de drukvuller niet hetzelfde vuurwerk op als in de oude Renault 5 GT Turbo. Wel is voldoende kracht voorhanden om vlot door het verkeer te komen. De motor levert 100 pk, brengt een gemiddeld verbruik van 1 op 16 binnen handbereik en zorgt voor een topsnelheid van dik 180 km/u. Van 0 tot 100 km/u moet in 11 seconden lukken.