Citroën heeft voor de Chinese markt de C-Elysee onthuld, de opvolger van de Elysee. In feite is dit ‘nieuwe’ model niets meer of minder dan een opgetuigde ZX sedan.

De C-Elysee is op 300 punten verbeterd en aangepast ten opzichte van de oude Elysee, die op zijn beurt een ZX sedan is met Peugeot-koplampen en een Xsara-dashboard. Het nieuwe model heeft een volledig nieuwe neus en achterkant en het dashboard is opgewaardeerd.

De budgetauto wordt leverbaar met tal van snufjes die voor de Chinese markt relatief modern zijn, zoals ABS, bluetooth, 6 cd-wisselaar en USB-aansluiting. De motorkeuze blijft beperkt tot een motor, een 1.6 16v benzineaggregaat. De C-Elysee blijft in ieder geval in China en zal nooit de oversteek naar Europa maken.

Citroën is sinds 1992 actief in China met tal van modellen die hier niet (meer) leverbaar zijn. Alleen de Xsara Picasso, C4, C5 en C6 zijn gelijk. Verder is er een vijfdeurs ZX leverbaar die daar Fukang heet, een C2 die eigenlijk een Peugeot 206 met Citroën-neus is, en een C4-sedan die als C-Triomphe door het leven gaat.