De godin komt terug. Automotive News meldt dat Citroën serieus van plan is om een nieuwe DS op de markt te zetten. Citroën wil zich de komende jaren meer richten op ‘groen’ en ‘premium’.

Citroën presenteert binnenkort een driejarenplan waarin staat dat de DS een comeback zal maken. De DS, die door velen nog steeds wordt gezien als de meest innovatieve na-oorlogse auto, zou eind dit jaar of begin volgend jaar in een nieuw gedaante het levenslicht zien.

Citroën bestaat in 2009 negentig jaar. Het driejarenplan laat zien dat het Franse merk meer toegevoegde waarde wil bieden, terug naar de basis van het merk dus. Ook ‘premium’ en ‘groen’ zijn twee speerpunten. Een vernieuwd logo, met ‘kromme chevrons’ moet die boodschap kracht bijzetten.

Als naam voor de gereïncarneerde klassieker wordt DS3 genoemd. Het is nog onduidelijk waar de nieuwe DS wordt geplaatst in het gamma maar een bestaan naast de gewaagde maar weinig succesvolle C6 lijkt onwaarschijnlijk. Citroën heeft de berichten niet bevestigd en geeft pas duidelijkheid bij de presentatie van de toekomstplannen.