Citroën DS Inside Concept

Citroën begint aan een nieuw tijdperk, volgens eigen zeggen. Met een vernieuwd logo, een nieuw luxelabel en nieuwe service. De DS Inside Concept die op de Autosalon van Genève staat geeft de eerste aanzet.

Citroën toont op de Autosalon van Genève de DS Inside Concept, een compacte ‘premium’-auto. DS is het nieuwe premiumlabel van Citroën waaronder de komende jaren drie nieuwe modellen verschijnen. Een speciale versie van de volgende generatie C3 is de eerste, en krijgt als uiteindelijke naam ‘DS3’. Daarvan is deze Inside Concept alvast een voorproefje.

‘Créative Technologie’ is de nieuwe slogan van het merk. Het nieuwe logo heeft gebogen ‘chevrons’ en het lettertype is moderner en iets anders van kleur. Het DS-label krijgt z’n eigen logo en identiteit. Behalve met de drie nieuwe speciale modellen DS3, DS4 en DS5 komt het merk met een exclusieve accessoirelijn met producten als telefoons, snowboards en zonnebrillen.

Citroën wil zich meer onderscheiden op het gebied van klantvriendelijkheid en aftersales service. Het bekende Eurocasion occasionlabel gaat overboord, in plaats daarvan krijgen gebruikte auto’s het nieuwe Citroën Select-label mee. Meer informatie over de toekomstplannen van Citroën en de DS Inside Conceptcar krijgen we op de Autosalon van Genève.