Subaru presenteert in Japan de Impreza WRX STI Spec C. Dat is een extra sportieve versie van de STI en alleen bedoeld voor de thuismarkt van Subaru. Helaas dus voor de liefhebbers in Nederland.

Subaru pakt de Impreza WRX STI flink aan om de auto als Spec C nog sportiever te maken. Uiterlijk zie je daar weining van, op de speciale 18 inch wielen en goudkleurige remklauwen na verraadt niets dat je met een Spec C te maken hebt. Subaru biedt slechts twee kleuren aan voor de Spec C: geel en wit.

De lijst met aanpassingen is lang. Om gewicht te besparen is de motorkap van aluminium, bestaan de zijruiten uit gelamineerd glas en monteert Subaru een kleinere accu. Het reservewiel is vervangen door een bandenreparatiekit.

Subaru wijzigde de vering, demping, het antislipdifferentieel, de stuurinrichting en het motormanagement voor de Spec C. Het vermogen van de 2,0 liter boxermotor met turbo groeit ten opzichte van de STI met 8 pk naar 308 pk. Het koppel ligt in de Spec C op 422 Nm. Wat de gevolgen zijn voor de prestaties van de auto meldt Subaru helaas niet. Het merk bouwt slechts 900 exemplaren van de speciale uitvoering maar die zijn allemaal voor de Japanse markt bestemd.