Lagonda SUV Concept

Het Britse automerk Lagonda herleeft op de Autosalon van Genève. Op de stand van Aston Martin, eigenaar van de merkrechten, staat een SUV Concept die de reacties van het publiek moet peilen.

Het merk Lagonda wordt door Aston Martin nieuw leven ingeblazen op de Autosalon van Genève. De revival van het merk werd al eerder aangekondigd en nu zien we het eerste resultaat. Met de gigantische SUV Concept die op de Autosalon staat wil het merk kijken wat de reacties van het publiek zijn.

Onze reactie is: indrukwekkend. Maar wel op een manier die vraagtekens oproept. Had deze SUV niet gewoon een Aston Martin moeten zijn? De vormgeving neigt er wel naar. Maar Aston Martin geeft aan dat het merk Lagonda de mogelijkheid biedt om toe te treden in nieuwe segmenten die niet bij de merkwaarden van Aston Martin passen. Schoenmaker, blijf bij je leest dus.

Bij Lagonda moet exclusiviteit gecombineerd worden met praktische inzetbaarheid. Geen sportcoupés dus maar sedanmodellen en SUV’s. We zijn benieuwd wat de toekomst brengt voor Lagonda, waarschijnlijk duurt het nog een jaar of drie voordat het eerste productiemodel klaar is. En dan is het voor het eerst in 35 jaar dat het uit 1906 stammende merk weer auto’s produceert.