Lexus stopt in mei met de productie van de GS met V6 en V8 benzinemotoren. De hybride GS 450h blijft als enige over in het gamma van de luxe sedan.

De Lexus GS gaat verder als hybrideauto. De productie van de GS 300 en GS 460 stopt in mei maar de Nederlandse importeur staakt eind april de verkoop van de benzineversies. De GS 450h blijft als enige uitvoering leverbaar. Lexus voert als reden voor het besluit aan dat de vraag naar de benzineuitvoeringen is verdampt.

De GS 300 met 249 pk was bij de komst van de hybride in 2006 direct al overbodig. Met een vanafprijs van 68.845 euro is de 3.0 V6 nagenoeg even duur als de hybride maar die heeft bijna 100 pk meer vermogen en is zuiniger en schoner.

De 4.6 V8 in de GS 460 biedt met 347 pk ongeveer even veel vermogen als de hybride maar is met een vanafprijs van 88.020 euro veel duurder dan z’n zuinigere en schonere broertje. Die wordt met z’n groene C-label minder zwaar belast door fiscus dan de achtcilinder. Of de volgende generatie GS wel weer met benzinemotoren leverbaar wordt is nog niet bekend.