De Fiat Uno komt terug. Het Italiaanse merk blaast in Latijns Amerika de naam Uno nieuw leven in met de introductie van een nieuwe compacte hatchback.

De Fiat New Uno is een compacte hatchback voor de Latijns Amerikaanse markt. De auto is ontwikkeld in Brazilië en gaat de komende jaren een belangrijke rol spelen op die markt. De eerste foto’s komen uit de presentatie van het vijfjarenplan van Fiat, dat woensdag werd gepresenteerd. Fiat wil met de Uno marktleider worden in het snelgroeiende segment van compacte auto’s in Brazilië.

Volgens Fiat is de Uno het antwoord op de snelveranderende markt in Brazilië. De auto staat op het onderstel van de Panda en draagt enkele opvallende nostalgische ontwerpelementen. Er zijn voorlopig geen plannen om de New Uno naar Europa te brengen. De auto past niet in het Europese gamma van Fiat.

De New Uno komt ook als opgeruigde Adventure (derde foto) op de markt. Fiat heeft in het land veel succes met de zogenaamde Adventure-uitvoeringen. Deze stoere versies zijn voorzien van een sperdifferentieel om op het slechte Braziliaanse wegennet overal uit de voeten te kunnen.