Peugeot brengt de eerste dieselhybride ter wereld op de markt. De 3008 Hybrid4 heeft een elektromotor achterin die de achterwielen aandrijft waardoor de hybride vierwielaandrijving heeft.

Na vele conceptcars met Hybrid4-techniek presenteert Peugeot eindelijk het eerste productiemodel: de 3008 Hybrid4. Het is de eerste auto die een dieselmotor koppelt aan een elektromotor. De bekende 2.0 HDiF met 163 pk werkt in de Hybrid4 samen met een 37 pk sterke elektromotor.

De elektromotor bevindt zich achterin de auto en drijft de achterwielen aan. Daardoor is de hybride de eerste 3008 met vierwielaandrijving. Met een draaiknop op de middenconsole kun je als bestuurder kiezen tussen vier rijmodi. In de stand ‘Auto’ regelt de auto zelf de ideale aandrijving en bij ‘ZEV’ ligt de nadruk op elektrische aandrijving maar springt de verbrandingsmotor bij indien nodig. In ‘4WD’ zijn beide motoren in werking en dan is er nog een sportstand waarbij de nadruk op maximale prestaties ligt.

De 3008 Hybrid4 heeft een CO2-uitstoot van 99 g/km, luxere en dus zwaardere uitvoeringen stoten tot 108 g/km CO2 uit. In het voorjaar van 2011 komt de hybride Peugeot op de markt en op de autosalon van Parijs beleeft het model zijn werelddebuut.