Na de facelift van de Fiat Punto kan Abarth natuurlijk niet achterblijven. De Abarth Punto Evo heeft dankzij MultiAir-techniek een gretiger motorkarakter en meer vermogen.

De Abarth Punto Evo is het logische vervolg op de Fiat Punto Evo. De Abarth ondergaat dezelfde uiterlijke wijzigingen als de Fiat Punto, aangevuld met vernieuwde specifieke Abarth-opsmuk. De snelle Punto krijgt de beschikking over MultiAir-techniek. De motor is door Abarth nog wat verder getuned zodat de Punto Evo nu 167 pk levert. Het koppel is gestegen naar 250 Nm.

De Abarth Punto Evo sprint in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u en bij 213 km/u houdt het op met de pret. Om het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot zoveel mogelijk te beperken krijgt de Evo een start/stop-systeem en een schakelindicator mee. Het resulteert in een verbruik van 6,0 l/100 km (1 op 16,6) en een CO2-uitstoot van 142 g/km. Dat is helaas 2 g/km te veel om in aanmerking te komen voor twintig procent bijtelling.

Voor klanten die meer vermogen wensen is er weer de SS-kit. Het vermogen stijgt dan naar 182 pk. Helaas geeft Abarth van de Evo SS nog geen prestatiecijfers vrij. Dit pakket omvat ook enkele uiterlijke wijzigingen, zoals 18 inch lichtmetalen in plaats de standaard 17 inch exemplaren. De Abarth Punto Evo debuteert op de Autosalon van Genève volgende week.