Seat stuurt de Exeo met een nieuwe motor het volgende modeljaar in. De inmiddels bejaarde 1.8T wordt vervangen door de 1.8 TSI, die niet alleen sterker is maar ook zuiniger.

Seat neemt eindelijk afscheid van de oude 1.8T. De Exeo krijgt nu, net als veel andere modellen van de Volkswagen Groep, de beschikking over de 1.8 TSI. De nieuwe krachtbron levert met 160 pk 10 pk meer dan het oude blok en stoot aanzienlijk minder CO2 uit: 169 g/km. Dat wordt door de overheid beloond met een C-label.

Later vervangt Seat ook de 1.6 instapmotor door de 1.8 TSI, die in dat geval 120 pk gaat leveren – 18 pk meer dan de huidige motor. Nog meer verbeteringen bij de benzinemotoren: de 2.0 TSI krijgt er 10 pk bij en stoot voortaan 20 g/km minder CO2 uit. De turbomotor produceert nu dus 210 pk en stoot 159 g/km CO2 uit.

Seat brengt ook wijzigingen aan bij de diesels. De 2.0 TDI-motoren met 120 en 143 pk worden gekoppeld aan een versnellingsbak met andere verhoudingen waardoor de CO2-uitstoot daalt naar 136 g/km. Dat is 3 g/km minder dan nu. De CO2-uitstoot van de 170 pk-variant daalt naar 148 g/km. Om de Exeo aantrekkelijker te maken begint Seat het nieuwe modeljaar met kortingen tot 3.000 euro op diverse uitvoeringen.