Renault introduceert de Megane GT. Deze sportieve uitvoering dicht het gat tussen de RS en de rest van het gamma. In Nederland is de GT alleen leverbaar met de 180 pk sterke 2.0 turbomotor.

Renault levert de 2,0 liter turbomotor met 180 pk voortaan alleen nog maar als sportieve GT. De uitvoeringen Dynamique en Privilege vervallen door de komst van de GT. De GT heeft een nieuwe voorbumper met donkere, hoogglans inzetstukken en mistlampen in een donkere behuizing. Ook de koplampen hebben een donkere achtergrond.

De achterbumper is lager en voorzien van een diffuser. Op de koets plakt Renault diverse GT-badges en in het interieur vinden we diverse elementen uit de RS. Sportstoelen en aluminium pedalen maken het sportieve gevoel af. De Coupé is ook nog eens 12 mm verlaagd, de hatchback, Estate en CC niet.

Renault vraagt 26.990 euro voor de Megane 180 TCe GT, 500 euro minder dan de Privilege voorheen kostte. De Coupé heeft een meerprijs van 500 euro en voor de Estate komt daar nog eens 500 euro bij. Als dat te hoog gegrepen is dan heeft Renault vanaf nu ook de GT-Line, een sportief pakket dat iets minder omvangrijk is dan de GT-uitvoering. De GT Line is op alle overige uitvoeringen leverbaar voor 1.995 euro.